top of page
Keresés
Szerző képeDronipar Blog

Drónos permetezés II. rész - A kiképzés


Korábbi posztunkban megírtuk, milyen volt megvásárolni az első TTA M6E-1 permeteződrónunkat, ebben a posztban pedig a beüzemelésről és a tréningről lesz szó.


Hatalmas szerencsénkre, amikor a drón megérkezett, a TTA két munkatársa is Európában tartózkodott, így egy kis kitérővel Magyarországra is be tudtak ugrani betanítani a drón üzemeltetésére, sőt még a kisebb javítások elvégzésére is. Az angol nyelvű tréning 3 egész napot vett igénybe és kevésbé szerencsés esetben Pekingben kellett volna elvégezni.

Mostantól viszont minden, a www.ipari-dron.hu oldalon keresztül megvásárolt TTA M6E-1-hez a Clue Drone fogja nyújtani a hivatalos, gyári tréninget, Magyarországon, magyar nyelven.

Mivel a drónok irányításának alapjait már ismertem, így nyertünk némi időt, bár ugye, egészen más dolog egy közel 30 kilós összsúlyú ipari drónt reptetni, mint egy másfél kilós Phantomot...

A tréning az összeszerelés megtanulásával vette kezdetét, ami nagyjából 1 órát vett igénybe, persze a magyarázással és a gyakorlással együtt. Maga a drón 2 nagy dobozban érkezett, az egyikben a repülésvezérlőt is tartalmazó fő egység, valamint a 10 literes folyadéktartály kapott helyet, a másikban pedig a karok - rajtuk a motorokkal, a leszállótalpak, és a többi kisebb alkatrész érkezett.

Az összeszerelés egyébként nem túl bonyolult folyamat, a csomagban lévő csavarkulcs, illetve cserélhető fejű csavarhúzó bőven elég hozzá.

Amint összeállt az eszköz, és átvettük az elméleti részt, kivittük a drónt a szabadba, ahol IMU és iránytű kalibrálás után a tréner fel is szált vele és bemutatta a legalapvetőbb manuális funkciókat. Ezzel nagyjából a végére is értünk az első napnak...


A második nap a szántóföldön telt, ahol egyesével végigvettük a TTA M6E-1 automata és félautomata funkcióit, amelyek:

- Manuális repülés: amikor kizárólag a távirányítóval repülünk és a teljes irányítás a kezünkben van.


- AB mode: Egy kijelölt A és B pont közötti útvonalon a drón elkezd permetezni, és addig ismételgeti a vonalat 4-5 méterenként, amíg meg nem állítjuk.


- Térképes útvonal repülés: Amikor a mobil appban vagy a drón odareptetésével kijelölünk a térképen egy területet, amelyre az M6E-1 automatikusan tervez egy útvonalat és azt lerepülve permetezi le a növényeket. Természetesen minden tervezett térképet lement az applikáció, így bármikor újra lerepülhetjük őket.


Illetve kipróbáltuk a drón pontok felvételét, a kijelölhető akadályok elkerülését, az utántöltést, és megtanultuk a karbantartást, és a drón egyszerűbb javításainak elvégzését - aminek a nagy része akár a földön is elvégezhető a csomagban található szerszámok segítségével.


Megismerkedtünk a 14000 mAh-s ipari akkumulátorok biztonságos üzemeltetésével is, amiket ez a kicsinek nem mondható 20 Ah-s ipari gyorstöltő kettesével tölt összesen 40 perc alatt. A gyártó tapasztalatai alapján a folyamatos, egész napos munkához 6 db akkura van szükség, és ha folyamatosan töltünk, gyakorlatilag csak folyadék utántöltésre és akkucserére kell megállnunk a munkával.

Az utolsó nap már teljes egészében a gyakorlásé volt, ahol az elsajátított ismeretek berögződtek, illetve a környékbeli gazdák számára is tartottunk egy nagy sikerű bemutatót.


Összességében az eszköz messze túltett az általunk támasztott elvárásokon és megvásárlása kiváló döntésnek bizonyult az első tapasztalatok alapján.


A drón demója egyébként bárki számára igényelhető a www.ipari-dron.hu oldalon kitölthető adatlapon.

Korábbi cikkünk a témában:

1 227 megtekintés0 hozzászólás

Comments


bottom of page